неділя, 13 березня 2016 р.


Н
ові акметехнології у вивченні англійської мови
Що таке технологія ІНТЕРАКТИВНИЙ ПЛАКАТ?
Інтерактивний плакат - електронне освітній засіб нового типу, що забезпечує високий рівень залучення інформаційних каналів сприйняття наочності навчального процесу. У цифрових освітніх ресурсах цього типу інформація пред'являється не відразу, вона «розгортається» залежно від керуючих впливів користувача. Інтерактивний плакат як ніяке інше засіб дозволяє варіювати рівень занурення в тему.
Новизна досвіду використання інтерактивного плаката полягає в комплексному підході до застосування мультимедійних технологій при вивченні певної щодо замкнутої теми шкільної програми.
В залежності від середовища, в якому створювався плакат, кожен має свої переваги і недоліки. Наприклад, якщо ви приготували плакат в POWER POINT. Вам не потрібен інтернет, але хороший плакат, зроблений в цій програмі займає досить великий обсяг і має набагато менше інформативних можливостей. Якщо ви зробили плакат в Glogster, вам необхідна хороша швидкість інтернету для роботи в класі. Але такий плакат буде більш інформативний.
Глоги, glogs (поєднання слів Графічний + БЛОГ, graphical blogs) - це мультімедійні веб-сторінка або мультимедійний постер.
В Глогах можна розміщувати свої малюнки та фотографії в різні точки сторінки, вибирати розміри зображень, їх взаємну орієнтацію, закачувати музику і відео, включати мультимедіа кнопками різних програвачів, вставляти посилання на зовнішні ресурси, і т.д. Іншими словами, все, що можливо в блогах, - але вже грунтуючись на візуальної, а не текстовій формі подачі інформації.
Необхідно відзначити дуже важливий момент. Частина даної соціальної мережі – це Освітній Глогстер (Glogster EDU). Ця частина спеціально зроблена таким чином, що вчитель має право створити свою групу, клас, зареєструвати і запросити дітей. Навчання та робота над проектами є приватними, а ось можливість публікації остаточного проекту - визначається рішенням вчителя. На жаль Освітній Глогстер (Glogster EDU) платний, але є 30 денна безкоштовна версія.

Головна функція інтерактивного плаката - забезпечити високий рівень наочності, причому інформація пред'являється не відразу, розкривається відповідно до діями користувача, що, крім усього іншого, ще й дозволяє варіювати глибину занурення в тему.
Розвиток комп'ютерних технологій, особливо Інтернет-технологій, дає потужний імпульс розвитку всього людства. Усвідомлюючи цей факт, я, як вчитель, прагну активно використовувати нові технічні досягнення в навчальних цілях.
Незаперечна перевага Всесвітньої павутини в тому, що вона являє собою невичерпне джерело інформації з будь-якого питання. Проте, як може підтвердити кожен, хто намагався знайти там хоч що-не будь, ця процедура вимагає значних витрат часу.
З цієї причини працювати над проектами, ставити завдання і відсилати учнів за потрібною інформацією в Інтернет зовсім не так просто, як здається на перший погляд. Адже діти тим паче не зможуть знайти те, що їм потрібно.
Одне з можливих рішень даної проблеми пов'язане з використанням структурного підходу, який дає учням можливість використовувати свою працю більш продуктивно, поєднуючи і ком-бінуючи різні інформаційні ресурси новими способами, також застосовуючи творчі здібності та навички проблемного мислення. Ця технологія називається «web-квест»
Веб-квест як освітня технологія спирається на такий підхід до навчання, в процесі якого відбувається конструювання нового. Відповідно до даного підходу, вчитель стає не урокодателем, а консультантом, організатором і координатором проблемно-орієнтованої, дослідницької, навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учителем створюються умови для самостійної розумової та творчої діяльності учнів і підтримується їх ініціатива. У свою чергу, учні стають рівноправними «співучасниками» процесу навчання, поділяючи зі своїм учителем відповідальність за процес і результати навчання.
 Веб-квест включає в себе як обов'язкові такі частини:
      Введення (тема та обґрунтування цінності проекту). Цей етап надає основну інформацію, вводить ключові поняття, а також містить питання, над якими будуть міркувати учні;
    Завдання (мета, умови, проблема та шляхи її вирішення). Це найбільш важлива частина Веб-квесту. Завдання направляє учнів на ряд конкретних дій на шляху вирішення проблеми;
    Процес (поетапне опис ходу роботи, розподіл ролей, обов'язків кожного учасника, посилання на Інтернет-ресурси, кінцевий продукт). У цьому розділі містяться вказівки, як саме учні будуть виконувати завдання (порядок виконання і сортування інформації);
    Оцінка (шкала для самооцінки і критерії оцінки викладача). Розділ містить критерії оцінки виконаного завдання відповідно до визначених стандартів;
    Висновок (узагальнення результатів, підведення підсумків (чому навчилися, які навички придбали; можливі риторичні питання або питання, які мотивують подальше дослідження теми). Тут підводиться підсумок і заохочується рефлексія і подальші дослідження з проблеми;
     Сторінки для вчителя: в них міститься інформація для допомоги іншим викладачам, які будуть використовувати веб-квест.
Як працює Веб-квест?
      Перш ніж розділити учнів на групи, весь клас знайомиться з загальними відомостями з досліджуваної теми, тим самим занурюється в проблему майбутнього проекту. Учитель відбирає ресурси мережі Інтернет і класифікує їх так, щоб кожна група ознайомилася лише з одним проблемним аспектом теми. Після вивчення, обговорення та повного розуміння конкретної проблеми в кожній первинній групі учні перегруповуються так, щоб у новоутворених групах було по одному представнику з кожної первинної групи. В процесі обговорення все учні дізнаються один від одного вже всі аспекти обговорюваної проблеми. При такому обговоренні учні повинні висловлювати свою власну думку, робити висновки, прогнозувати подальший можливий хід дії (якщо це прийнятно). У ході рішення веб-квеста через вивчення матеріалу і його обговорення навчаються повинні відповісти на одне загальне питання дискусійного характеру. Веб-квест - це не що інше, як сценарій організації проектної діяльності учнів по будь-якій темі.
В основі веб-квеста лежить індивідуальна або групова робота учнів (часто з розподілом ролей) за рішенням заданої проблеми з використанням інтернет-ресурсів, підготовлених автором - учителем. Веб-квест - це не простий пошук інформації в мережі. Учні, працюючи над завданням, збирають, аналізують, узагальнюють інформацію, роблять висновки, формуючи і захищаючи власну точку зору. Творчий процес перетворення інформації з різних джерел сприяє розвитку мислення і дає основу міцних знань.
Отже, Web-Quest - це формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької діяльності учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет. Веб-квест є одним з популярних і сучасних видів освітніх інтернет-технологій.
 Використання сервісів Web 2.0 на уроках
Роль вчителя в сучасному світі надзвичайно важлива. Життя настільки мінлива, динамічна і непередбачувана, що зрозуміти сьогодні завтрашні потреби так само складно, як і представити 15-20 років тому сучасне робоче місце фахівця практично будь-якого профілю. У цих умовах змінюються вимоги до викладача, навчальній програмі, використовуваним технологіям. Освіта стає більш динамічним, мережевим і все більше електронним.
      Сучасний учень живе в світі Інтернету, соціальних мереж, блогів, цифрового аудіо та відео контенту, що дає йому можливість з одного боку мати необмежений доступ до кращих світових навчальних ресурсів, а з іншого дозволяє підтримувати комунікацію з учителем в будь-який час, в будь-якому місці.
      Для ефективної роботи в сучасних умовах необхідно використовувати технології, які дозволяють нам швидше і зручніше працювати з інформацією, планувати свою роботу, підтримувати комунікацію зі студентами і колегами, розширюють можливості навчальної та наукової діяльності.
На цій сторінці я постараюся зібрати найцікавіші на мій погляд сервіси Веб 2.0., Які можуть допомогти в освітньому процесі.

Google-документи
Google-документи - це перший сервіс Веб 2.0. з яким я познайомилася і використовувала в своєму блозі. Цей сервіс дає можливість створювати і зберігати в мережі Інтернет як текстові документи, так і презентації, таблиці. Вони можуть редагуватися кількома користувачами, публікуватися у відкритому доступі з отриманням URL - адреси. Можливість використання їх в навчальному процесі дуже велика.

Prezi.com
Сервіс для створення нелінійних презентацій. Весь зміст розміщується на одному слайді, фрагменти якого подаються по ходу перегляду. Можна вставити текст, картинки, відео.
Дизайн презентацій дуже оригінальний, можна скористатися готовими шаблонами. Сервіс дозволяє використовувати всі засоби візуалізації: фото, відео, аудіо та текстові файли. Великі можливості відкриваються в різних колірних рішеннях, виділення інформації у вигляді фреймів, за допомогою маркерів. Презентацію можна складати як індивідуально, так і працюючи в групі, спільно редагуючи її.

Blogger
Безкоштовний сервіс для створення блогу. Просто, зрозуміло, доступно.

WikiWall  
WikiWall або, як його називають, Вікі-стіна - це сервіс, що дозволяє створити сторінку і зробити її доступною групі користувачів. Учасники можуть набирати текст, розміщувати свої замітки, картинки, відео. Сервіс не вимагає реєстрації. Можна вибрати свій аватар і вказати ім'я, щоб бачити, хто саме вносив виправлення на сайт. Цей сервіс зручно використовувати для створення, наприклад, стінгазети. Інші користувачі можуть отримати доступ до редагування стінгазети, всього лише пройшовши за посиланням на сторінку. Цією посиланням можна поділитися - наприклад, по електронній пошті.

Технологія вікі може використовуватися в якості
·       Засоби для організації спільної роботи над колективними проектами (колективне створення творчих робіт: казок, віршів, есе);
·       Своєрідної електронної дошки, на якій може писати ціла група;
·       Баз даних - сховищ колективного досвіду;
·       А також для надання, розширення навчальних матеріалів

Glogster.com
Фактично аналог за задумом – Power Point - але все робиться он-лайн - і слайд один - його можна порівняти з плакатом. Можна використовувати відео, аудіо, графіку - її попередньо необхідно закачати в Мережу або взяти зі свого комп'ютера. Власникові безкоштовного аккаунта доступу до галерей немає. Все зберігається он-лайн.
В педагогіці - проблемне завдання c елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.

Немає коментарів:

Дописати коментар